INNPoland - https://innpoland.pl/182584,polacy-kupuja-bizuterie-i-diamenty-na-potege-rosnie-rynek-luksusu
Polacy kupują biżuterię i diamenty na potęgę. Rośnie rynek luksusu. Nowi gracze wchodzą na rynek
Rośnie popyt na kamienie inwestycyjne (diamenty) oraz biżuterię z brylantami. W minionym roku sprzedaż wyrobów jubilerskich z diamentami wzrosła na świecie o 29 proc., co jest najlepszym rezultatem od dekady, wynika z raportu Bain & Company (2021). Analizy Astar Diamonds pokazują, że ceny diamentów w ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosły o około 32-33%, co daje średnio 4% rocznie. Branży jubilerskiej pomogło m.in. luzowanie restrykcji covidowych i wzrost oszczędności. Zdaniem analityków popyt na diamentową biżuterię będzie nadal silny, o czym świadczy wejście na polski rynek kolejnych graczy, w tym Hermitage z najwyższej klasy kamieniami w cenach powyżej 1 mln zł.
ONET / Forbes.pl –https://www.onet.pl/biznes/forbes/diamentowa-bizuteria-czy-popyt-na-inwestowanie-w-diamenty-to-wlasciwy-krok-w-dobie/bh6tvf5,1f375b38
Polacy na potęgę kupują biżuterię i diamenty”. Czy to dobra inwestycja?
Dwa postpandemiczne lata to diamentowe eldorado. Idex Diamond Index, wskaźnik obrazujący ceny diamentów, od marca 2020 r. do marca 2022 r. zyskał prawie 30 proc. Poprzednie kilka lat praktycznie stał w miejscu lub nawet spadał. Raport Bain&Company wskazuje, że tylko w 2021 r. sprzedaż wyrobów jubilerskich z diamentami wzrosła na świecie o 29 proc.
Tymczasem na polski rynek wchodzą nowe marki ekskluzywnej biżuterii. W tym roku w polskich salonach jubilerskich pojawiły się: kanadyjska Birks, belgijska Hulchi Belluni, włoskie Serafino Consoli czy Damiani. A ostatnio zadebiutowała z najdroższą kolekcją włoskich projektantów diamentów firma Hermitage Collection.
– Diamentowa biżuteria to nie tylko ponadczasowy styl i prestiż, lecz lokata kapitału w niepewnych czasach. Polski rynek diamentów należy do grupy „emerging” w porównaniu do innych krajów w Europie, popyt zarówno na ten surowiec, jak i biżuterię stale rośnie. Analizy wskazują na duże zainteresowanie diamentami wśród polskich klientów – podkreśla Paula Miszczuk, dyrektor zarządzająca Hermitage Boutique. Dodaje, że od początku 2022 r. w Polsce obserwowany jest „ogromny wzrost ruchu klientów”, a kupujący wyraźnie traktują brylantową biżuterię także jako lokatę kapitału. Do inwestycji w certyfikowaną biżuterię diamentową klientów zachęcać ma m.in. „niezadowolenie ze sposobu zarządzania oszczędnościami przez banki”.
Rzeczpospolita: https://www.rp.pl/handel/art36770751-rosja-przestala-eksportwowac-diamenty-ceny-i-sprzedaz-rosna-rowniez-w-polsce
Puls Biznesu: https://www.pb.pl/polacy-na-potege-kupuja-diamenty-i-droga-bizuterie-1156982
Polska The Times: https://polskatimes.pl/polacy-ida-sladem-innych-i-kupuja-coraz-wiecej-bizuterii-z-brylantami-oraz-diamentow-w-celach-inwestycyjnych/ga/c3-16534793/zd/58843311